Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.02.2009 15:37 - ДЗЕН...
Автор: tini4 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 12602 Коментари: 36 Гласове:
0

Последна промяна: 15.03.2009 09:04


Ако не можеш да намериш истината там, където си, къде другаде смяташ да я търсиш?

image

Срещнеш ли майстор на меча, покажи му меча си. Ако срешнеш човек, който не е поет, не му показвай стиховете си.

image

Когато ученикът е готов, Учителя сам се появява. Учителите отварят врата, но ти сам трябва да влезнеш!

image

Когато пътят стигне своя край, смени посоката - така променен ще продължиш отвъд...

image

Когато обикновения човек добие познание, става мъдрец. Когато мъдрецът добие разбиране, става обикновен човек.

image

Верните думи не са красиви. Красивите думи не са верни. Който умее - много не обяснява. Който обяснява - не умее много.

image

Да пораждаш и да отглеждаш; да раждаш, без да обсебваш; да действаш, без да обвързваш; да предвождаш, без да разпореждаш: това е постигане!

image

Нещата не са нито добри, нито лоши... Нашето съзнание ги определя като такива!







Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. valsodar - Dzen чета като Дзън !
24.02.2009 15:45
Което в превод и в коан ще значи само едно, отдавна не сме чукали пълни чаши с тебе !

Да сме живи и здрави, а те мъдростта и простотията, никога не подминават този , от който са призовани ! :)
цитирай
2. анонимен - mnogo mudri slova!!!
24.02.2009 15:47
pozdrav!!:)
цитирай
3. tini4 - Кака, колко му е :)))
24.02.2009 15:52
Но си е вярно, време е да се забавляваме както знаем... Пък и като знам какви вкуснотии има у вас - ще взема да ви навестя скоро :))) Да сме живи и здрави - това е важното... останалото е суета и слабост човешка ;)
От другите неща - отърване няма!
Поздрави!
С обич, Тина
цитирай
4. tini4 - Благодаря, Вихре! :)
24.02.2009 15:55
Затова ги преписвам - може да понаучим нещичко :)))
Поздрави и за теб ;)
С обич, Тина
цитирай
5. allbi - Тинче,
24.02.2009 16:01
оня ден колегата като ме сменяше от нощна сутринта и изтърсих нещо не помня кво и ми вика, че съм била станала много мъдра ...
Вика сигурно от нощните смени, а аз викам не от блога е :)))
Верно, такива неща осъзнах, че не е за вярване ...
Поздрав за мъдростите :)))
цитирай
6. tini4 - :))) Развесели ме, Албенче!
24.02.2009 16:05
Да много неща научихме тук... Колегата ти идея си няма вероятно как е тук, в блога!!! То знае ли човек, кое го прави мъдър и какво изобщо се разбира под тази дума ;))) Аз ръся чужди мъдрости, понеже нищо не мога да измисля - ефектът при мен май е бил обратен! :)))
Благодаря ти!
С обич, Тина
цитирай
7. анонимен - >>>
24.02.2009 16:18
"Науката е организарано знание, мъдроста организирам живот" - Кант

Винаги обаче има какво да се "организира"... и това ни прави живи, докато има движение, има и живот...дори и във хаоса...
Прекален светец и Богу не е драг, прекалено подреден живот...има ли развитие, емоция ;) Без емоцията....живота е половин живот :)))
цитирай
8. tini4 - Хаосът е хубаво нещо, когато е извън нас...
24.02.2009 16:35
Тази мисъл не я зная! Благодаря за коментарът :) Не мога да не съглася, анонимен - няма ли емоция... няма ни! Сякаш сме осакатени... сякаш не съществуваме... А прекален светец - да! И Богу не е драг... Нали сме хора, човешко е да допускаме грешки.
Но ако се стараем да мислим, преди да говорим или действаме - би било добре и за нас, и околните!
Поздрави! ;)
цитирай
9. enjoy6 - Много мъдро!
24.02.2009 20:04
Поздрави!
цитирай
10. martito - Музиката е невероятна...
25.02.2009 08:22
Музиката е невероятна...
цитирай
11. lilims - Имаме нужда от тия слова-винаги е ...
25.02.2009 09:27
Имаме нужда от тия слова-винаги е добре дошло познанието,особено тия мъдри мисли...А и музиката зарежда....
цитирай
12. tini4 - Благодаря, enjoy6!
25.02.2009 11:03
Много се радвам, че ти е харасало :)
Поздрави и за теб!
С обич, Тина
цитирай
13. tini4 - martito, привет!
25.02.2009 11:06
И аз много харесвам такава музика... Не мога да определя с точност, но някак пречистващо ми въздейства! Благодаря, че ме посети ;)
Поздрави!
С обич, Тина
цитирай
14. compassion - "...Дзен е изкуството да вникваш
25.02.2009 11:13
в естеството на собственото си съществуване..."
Д.Т.Судзуки
"...Осъзнаването на битието е гръбнакът на Дзен..."
(из "Да си в покой" Тич Нхат Хан)
"Научи се да държиш хлабаво всичко, което не е вечно" Мод Ройдън
Е, постарах се да помогна...нали затова са приятелите. Споделянето наистина е единствения смисъл....(на блога)... така всички се учим и обогатяваме.
Благодаря ти! :)
цитирай
15. tini4 - lilims, здравей!
25.02.2009 11:13
И аз съм на същото мнение - познанието никога не идва в повече... Музиката на Оливър Шанти ми се стори подходяща за фон на мъдростите.., а и повечето ми познати да я слушат за медитация и релакс - тя наистина зарежда позитивно! Благодаря ти :)
С обич, Тина
цитирай
16. tini4 - Мила, Руми :)
25.02.2009 11:35
Аз ти благодаря - коментарите ти винаги помагат на някого с нещо... Приятелите са си приятели! Прекрасни са цитатите - допълниха идеята на блога ми! И много мъдри...
Поздрави!
С обич, Тина
цитирай
17. monna - Никой, не обича да е държан "на каишка"....
25.02.2009 12:46
трябва да умееш да дърпаш и отпускаш конците,
а и вратичка винаги да си оставяш..за всеки случай..
Свободно трябва да се живее, свобода за всеки и доброта ....доброта....Агресията и борбата за надмощие убиват развитието и прогреса..Колко малко ..се иска и колко е лесно....всъщност..!!
Хубав постинг и музиката..!
цитирай
18. tini4 - monna, колко добре разбираш...
25.02.2009 13:10
Да, всъщност е лесно! Дано се позамислят и тези, които са все недоволни и гневни... Иска се... малко!
Благодаря ти за достойният коментар!
С обич, Тина
цитирай
19. iliada - tini4
25.02.2009 13:30
Днес постингът ти е чудо!Толкова мъдрост и красота!:)
Благодаря ти , скъпо!:)
цитирай
20. tini4 - iliada, скъпа...
25.02.2009 13:47
Благодаря ти от сърце! Те древните са го формулирали, ние можем да се поучим ;) Жалко, че не открих подходящи калиграфии... Старая се и аз като теб да има повече красота тук...
С обич, Тина
цитирай
21. iliada - Направо си успяла!
25.02.2009 14:20
Прегръдки и от мен с пожелание за щастлив ден!:)
цитирай
22. анонимен - От анонимен 7
25.02.2009 14:27
Привет, тини4! Четейки коментарите и говорейки за свободата ми се иска да споделя една мисъл на Рамзи Кларк: "Право е не онова, което някой ти дава, а онова което никой не може да ти отнеме".
Хаоса...колко хубаво си го казала, тини4, "да е извън нас", а всъщност колко често са хаос мислие ни, душите ни..., а като се замисля според гръцката митология хаоса е състоянието на съществуване от което първо са произлезли боговете :)
Поздрави, тини4 :))))
цитирай
23. tini4 - Така е ми е хубаво от думите ти, добро приятелче!
25.02.2009 14:31
Щастлива съм, днес - наистина... денят започна трудно - а вече е щастлив :))) Пак ти благодаря, Или!!! Прегръдки топли и от мен и безброй усмивки!!! :)
цитирай
24. tini4 - В началото бе хаоса...
25.02.2009 14:47
Мъдро същество си ти, макар и анонимно... :))) Благодаря ти!!! За адекватните коментари и за това, че ми гостуваш! Радвам се...
Объркани сме хората, когато сме неразбрани. Когато добрите ни помисли се тълкуват погрешно.
Объркващи ситуации в живота ни се случват достъчно, за да се смути душевният ни покой...
И вероятно за това напоследък търся мъдри мисли, на хора преживели достатъчно, че да приемат непроменящото се... да променят, променящото се... и да разграничът едното от другото! Свободата да действаме може да бъде ограничена, но не и свободата да мислим...
Поздравявам те и ти желая моменти, спиращи дъха ;)
цитирай
25. insider - Привет:-)))
25.02.2009 15:40
..каква приятна компания сте тук и как приятелски си общувате....браво...поздравявам ви за топлината и приятната атмосфера,която сте си създали.....дано заразите повечкото блогари и да спрат да се карат...а сега по темата...Дзен – перспектива…Именно там човек трябва да направи избора си. Да погледне на света с очите на дете….и да се усмихне.Да открие своята микроскопична значимост в целия привиден безпорядък на Съзиданието…..да прегърне всичко: грозно и красиво…добро и зло и да роди естетиката си..онова все поглъщащо усещане за единение на всичко около него..:-)))
цитирай
26. tini4 - insider, привет :)))
25.02.2009 21:11
Благодаря, зарадва ме това, че се усеща приятната атмосфера... Наистина се опитваме да направим това място приятно, както преди. Не са необходими никакви усилия... ;)
Много хубав коментар по темата - отново ти благодаря! Да, има ли желание, не е невъзможно да се помирим със себе си и да се приобщим към заобикалящато ни с усмивка... Дзен притежава притегателна сила, с това, което знаем и не знаем за Дзен - но много точно е казаното от теб - погледът ни към света да е непредубеден и по детски свеж...
Поздрави! :)
цитирай
27. henzelski - Някога
27.02.2009 06:23
се увличах по дзен. Научи ме да се вглеждам. И когато се вгледах по-продължително, видях, че и в дзен има много противоречия. Както във всяка една философия, както във всеки един от нас.
Колко добре би било, ако казаното не трябваше да се доказва, а просто така - да се приема на прима виста. Започнем ли да го доказваме, казаното изтлява и се изгубва в неказаното.
Такива неща...;)
цитирай
28. tini4 - henzelski :)
27.02.2009 22:13
Един приятел - умно момче, има способността да вижда първо недостатъците, а после предимствата... Когато го попитах, не му ли е по - трудно да живее с тази "дарба", отговори, че такава му е природата - не го иска, но така се получава със всичко, което погледне...
Не зная дали от дзен увлечението ми преди години, начина ми на живот или за да спестя разочарования... откакто се помня, виждам и се съсредоточавам върху добрите страни на всяко нещо :) Така може би е по - удобно или по - лесно, но и със сигурност помага за един вид душевен конфорт... или поне помагаше!
Да всяка философия има противоречия... както и човешката природа.
Много ти благодаря за коментарът! Обичам такива неща... ;)
Поздрави!
цитирай
29. julllinkata - Супер ценно!
03.03.2009 00:29
Аз имам един джобен Дзен пътеводител и много си го обичам. Но нали знаеш, то е като всичко останало - трябва да го четеш в правилния момент. Иначе може да няма никакъв смисъл:)
цитирай
30. tini4 - Просто понякога ми се чете...
03.03.2009 01:28
Май и моя е джобен :))) Но от много време не го бях поглеждала... Скоро го извадих, че празнувам годишнина на раздяла с любимия! ;) И реших да сложа това - онова тук...
Благодаря ти, радвам се, че го оценяваш!!!
цитирай
31. net - много хубави неща
06.03.2009 22:40
много мъдри думи и много красиви картини
цитирай
32. tini4 - Нетче, среднощен поздрав от мен!
07.03.2009 04:33
Щастлива съм, че ти харесват :) За всички нас са...
Благодаря, че ми гостува!
цитирай
33. insider - ей Тини как става така...
08.03.2009 20:48
..."да празнуваш раздяла с любим човек" ....или не ти е бил любим или не е празник тази годишнина...Тини...миналото е реката под моста която безвъзвратно е изтекла и никога няма да се върне... са казали древните хора....поздравявам те с 8 ми март и ти желая моооооого любов ..:-)))
цитирай
34. tini4 - isider, удоволствие ми е да ме четеш :)
09.03.2009 01:42
Вярно е, така не става...
Затова, ако си забелязал поставила съм думичката празнуване в кавички!
Не е повод да се празнува раздяла... Макар, когато и за двамата тя е по - добра от съжителство - болката е нечовешка! Стихът ми "Отрова", загатва за една странна ситуация в живота ми... Когато и да обичаш, трябва да си тръгнеш от Рая, за да запазиш самоуважение и да не се окажеш вповече...
Какво прави една любов несравнима - много хубави преживявания, в комбинация с много болка и загуба...
Но понеже има много начини да си простиш и да продължиш, минавайки през всички кръгове на Ада... Един ден, може и да не забравиш нищо, но да продължиш :)
Не е празник тази годишнина...
Но е минало :)

Благодаря ти, за пожеланието! Този 8 - ми март бе от слънчевите мои дни и преливам от любов, която ми дава непознато спокойствие и сигурност...

Бъди обичан и разбиран, insider...
Поздрави! :)
цитирай
35. insider - Здравей Тини:-)))
10.03.2009 10:15
Всичко е любов,любов,любов!
Другото не струва!
Другото е сиво!..е казал Шекспир..

`Две неща ми трябват на земята -
те са любовта и свободата.
.Жертвал бих живота безвъзвратно за любов.
Любовта да дам за свободата съм готов.`

Шандор Петьофи
весел и усмихнат да е този ден за теб..нищо ,че мокър и студен.:-)))
цитирай
36. tini4 - Привет, insider :)))
10.03.2009 18:24
Все закъснявам с прочита на коментарите.., а твоите ме радват с хубавите мисли и пожелания! :) Ох, как ме подтиска сивотата, когато няма любов... Има ли я - всичко придобива цвят и настроение :)))
Този стих преди години, когато нямаше масово интернет си пишехме по лексиконите. Много време мина, докато го разбера :))) Такава е човешката природа - търсеща и анализираща. В живота има много прекрасни неща, но нищо не може да се сравни с любовта и свободата!!!
А денят ми - много объркано, дори напрегнато започна и постепенно всичко си дойде на място ;)
Усмивки и приятни моменти за теб!!!
цитирай
Търсене

Архив