Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.03.2009 08:57 - КИТАЙСКА ПРИКАЗКА
Автор: tini4 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 14337 Коментари: 36 Гласове:
1

Последна промяна: 09.08.2021 22:06


Разказват, че някога във Фъчжоу жевеел един беден студент. Наричали го Ми. Той бил толкова беден, че нямало с какво да заплати дори една чашка чай. Ми навярно щял да умре от глад, ако не бил един стопанин на чайна, който го съжалил и го хранел и поел безплатно. Но ето, веднъж Ми дошъл при стопанина на чайната и казал:
  -Аз си отивам. Нямам пари и няма с какво да ти платя всичко, което тук съм изял и изпил. Но не искам да бъда неблагодарен. Ето виж!
И той извадил от джоба си парче жълт тебешир и нарисувал на стената щъркел. Щъркелът бил като жив, само че бил жълт. 
  -Този щъркел - казал Ми, - ще ви донесе десет пъти повече пари, отколкото дължа. Всеки път, когато се съберът хора и плеснат с ръце, той ще слиза от стената и ще танцува. Но запомнете едно: никога не го карайте да танцува за един човек. А сега, прощавайте!
  С тези думи студентът Ми се обърнал и излязъл.
  Стопанинът бил учуден, обаче решил да опита. Когато на другия ден в чайната се събрал много народ, той помолил всички да плеснат три пъти с ръце. Тоз-час жълтият щъркел слязъл от стената и изтанцувал няколко танца! При това, колко весело и забавно! А после се върнал на стената. Гостите били възхитени - ахкали и не вярвали на очите си. И така било всеки ден, когато в чайната се събирали хора. Слухът за нея се разнесъл навсякъде, народът се извървял, стопанина бързо забогатял. Обещанието на студента Ми се сбъдвало.
  Но ето, че веднъж в чайната дошъл богат чиновник. Гледа - наоколо само селяни и занаятчии. Разсърдил се и заповядъл да изгонят всички. Слугите се нахвърлили с тояги, народа се разбягал и чиновникът останал сам. Извадил пред стопанина купчина пари и поискал да му покаже щъркела! Като видял парите, той забравил всичко и плеснал три пъти с ръце. Щъркелът слязъл неохотно от станата и изтанцувал един танц. Изглеждал мрачен и болен. После се върнал обратно и повече не помръднал. Чиновникът крещял, заплашвал, но нищо не могъл да стори!
  А през нощта някой потропал силно на вратата на чайната. Стопанинът отворил и видял студентът Ми - стоял и мълчал! Извадил от джоба си свирчица, засвирил и тръгнал без да се обръща... Щъркелът трепнал с крила, скочил от стената и тръгнал след него. Оттогава никой не чул нищо за тях!
  Старите хора казват, че ако някъде се появи такова чудо, то е за всички. А когато го притежава само един човек, все едно че го няма, то и без това изчезва!

image




Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ivanita - мъдра китайска приказка ...
15.03.2009 09:03
Усмивки , Тина !
цитирай
2. kalbotobg - ...
15.03.2009 09:20
егоизма и оковите убиват красотата, от споделянето красотата черпи сили за живот.
цитирай
3. valsodar - Притчи за споделеното щастие ? ...
15.03.2009 11:19
Притчи за споделеното щастие ?
Браво Кака - радваш ме с тона, който зададе за деня :)))
цитирай
4. martito - Отново страхотно съчетание от думи ...
15.03.2009 11:43
Отново страхотно съчетание от думи и музика...
цитирай
5. ivesa - Когато се пренебрегва и подценява казаното от знаещи...
15.03.2009 12:28
хора,се дава път на алчността и следват загуби.
Много поучителна приказка!Браво!:)))
цитирай
6. анонимен - Пари красота и чудеса не купуват за ...
15.03.2009 15:29
Пари красота и чудеса не купуват за никого,но ума не на един откупват!Жалка истина са те!
Поздравявам те,тини4 за този ти пореден и чудесен постинг!Винаги ме е запленявал подбора ти от мъдрости!Да,много струва доброто,истинското,когато не е закупено!Чисто и безценно е!Закупено по някакъв,който и да било начин....огън да го гори !

bizcocho
цитирай
7. allbi - Поздрав за поредната мъдрост...
15.03.2009 16:09
Караш ме да се замислям все по-често ...
Благодаря ти :))
цитирай
8. tini4 - Обичам приказките, ivanita :)
15.03.2009 20:38
Мъдростта на вековете е там...
Благодаря и поздрави :)))
цитирай
9. tini4 - kalbotobg,
15.03.2009 20:40
Благодаря за коментара!
Красиво и мъдро казано...
Поздрави! :)
цитирай
10. tini4 - Кака, благодаря!
15.03.2009 20:44
Радвам се, че ти харесва!
Поуката си я бива... хубава приказка :)
Поздрави!
цитирай
11. tini4 - martito :)
15.03.2009 20:47
Радваш ме ти, а аз обичам съчетания... даже ако имаше вариант, бих качила и оригиналните рисунки - много са хубави :)
Поздрави!
цитирай
12. tini4 - Така е, ivesa!
15.03.2009 20:53
Винаги разбираш... А и се възхищавам на заключенията ти! Много важни неща са казани в приказката... за който ги вижда :)
Поздрави!
цитирай
13. tini4 - Жени, благодаря ти!
15.03.2009 21:02
Оценила си усилията ми да подтикна хората към размисъл! Понякога ми се губи смисъла от направеното, но коментари като твоя, ме успокояват, че си е струвало :) Изтърка се фразата... но и когато имах достатъчно пари, пак не успях да си купя нито здраве, нито любов, нито щастие!
Поздрави!
цитирай
14. tini4 - Албенче,
15.03.2009 21:16
свикнала съм да правокирам хората, без да прекалявам... Че тогава е притискане, не стимул! И боли глава... :)))
Поздрави!
цитирай
15. анонимен - mila....
15.03.2009 23:03
qvno dnes e den za prikazki:)))
mnogo mudra prit4a!!!
pozdrav za pou4itelniq post!!!
цитирай
16. tini4 - :))) Вихре, мдаа...
15.03.2009 23:35
На една вълна сме... Благодаря ти!
Радвам се, че ти е харесала... на мен от малка ми е любима, а сега я чета с други очи ;)
Лека нощ!
цитирай
17. compassion - Аз го разбрах другояче
17.03.2009 14:20
Не става дума за пари, а за споделяне.
Щастието идва, когато споделяме това, което имаме.
Арогантните егоистични богаташи затова не могат да бъдат щастливи, защото искат само за себе си.
цитирай
18. tini4 - ...на финала на приказката си е казано!
17.03.2009 21:54
"...то е за всички. А когато го притежава само един човек, все едно че го няма, то и без това изчезва"

И така го разбирам. Както и че парите не могат да правят чудеса, а щастието, което носят на притежателя е измамно... Споделеното щастие е двойно щастие, но трудно е за някои да го проумеят. А и представата за щастие е много индивидуална.

Споделянето... напоследък мисля за тази необходимост, която ми е присъща.
Но това е дълга история! Някой път ще понапиша нещо и за себе си... Усещане за щастие при мен предизвиква и една усмивка или дума... Какво да кажа за споделените чудеса?! :)
Благодаря и поздрави :)
цитирай
19. julllinkata - Тин
18.03.2009 17:56
Прегръдки, целувки и усмивки:)))) И много чудеса:)))))
цитирай
20. tini4 - julll :)))
19.03.2009 09:40
Страхотно е, че се отби! Аз все по - рядко съм на линия и сега чак видях поздрава ти. Благодаря за пожеланието, миличка ;))) Знаеш ме - обичам чудеса... Дори вълшебници познавам...
Прегръщам те и те целувам :)))
Усмихвай се, julll!!!
цитирай
21. kosara2008 - :)
19.03.2009 10:45
приказност, вълшебство и послание в чисто човешки план...прекрасно съчетание и е вълнуващо и мило да съм тук!благодаря ти!
цитирай
22. tini4 - Присъствието ти тук е мило и вълнуващо, kosara :)))
19.03.2009 11:00
Много се радвам, че ти допада посланието ми чрез тази приказка! Да... човешко е!
Благодаря и поздрави!
цитирай
23. monna - Прегръдка..
19.03.2009 14:19
..и от мен!
цитирай
24. tini4 - :) monna,
19.03.2009 14:47
Много ми е приятно! Благодаря, че намина...
Прегръщам те и всичко добро!
Поздрави ;)
цитирай
25. candysszzz - Изключително интересно! Аз много ...
19.03.2009 15:02
Изключително интересно! Аз много си падам по такива истории, но тази е много хубава! Браво!
цитирай
26. tini4 - Благодаря, candysszzz!
19.03.2009 15:27
Истински ме радваш! Да, поучителна е тази история, затова от цялата книжка избрах нея :)
Поздрави!
цитирай
27. net -
19.03.2009 19:19
прекрасното трябва да се споделя с хора, които могат да го оценят, на които то ще донесе радост и приятни емоции, които ще са щастливи от малкото красота влязла в живота им. Благодаря, че ни припомни тази мъдрост.
Желая някой с теб да споделя прекрасни моменти.
цитирай
28. tini4 - Чул те Господ, net!
19.03.2009 21:40
Добрата фея си ми ти :) Много хубаво и вярно си го казала... Цяло щастие е, че макар и трудно се намират и такива хора.
Благодаря ти! За всичко, мила...
Поздрави от мен и усмихнато да ти е!
цитирай
29. iliada - ЧЕСТИТА ПЪРВА ПРОЛЕТ!
22.03.2009 17:16
НЕКА В ДУШАТА ТИ СЕ СЪХРАНИ ПРОЛЕТНОТО НАСТРОЕНИЕ!НЕКА ЛИКУВА!:)
цитирай
30. tini4 - ЧЕСТИТА ПРОЛЕТ, ИЛИАНКА!
22.03.2009 18:14
БЛАГОДАРЯ ТИ, МИЛО!
ДА СИ ЗДРАВА И ЩАСТЛИВА!!! :)))
цитирай
31. enjoy6 - :)))))
23.03.2009 19:14
Хубава приказка!
Ето, че видях танца на щъркела!:)
Време е да махнем мартеничките май!
Пролетно настроение ти пожелавам!
цитирай
32. tini4 - enjoy6! :)
23.03.2009 21:44
Благодаря ти - зарадва ме! :)))
А наистина долетяха и щъркелите... Сега остава само да се "хванем" за зелено и усмивките да са много, много... и искренни ;)
Пролетни емоции и добро настроение и на теб!!!
Поздрави!
цитирай
33. glarus - Много мъдра приказка
24.03.2009 17:53
китайска мъдрост от древността.
Ще я запомня твойта приказка дори ще я разкажа на една малка сладурана.
Благодаря Тинч!
цитирай
34. tini4 - Привет, glarus :)
24.03.2009 18:26
Книжката с тази приказка имаше до скоро антикварна стойност - издавана веднъж преди около 50 години и изчерпана отдавна... Скоро се появи на книжния пазар и много се зарадвах. Именно поради мъдростта в нея!
Поздрави на малката сладурана и благодаря за посещението!
цитирай
35. boris66 - boris66-tini4
07.04.2009 03:47
Мъдростта на Китай е голяма и мъдър е този ,който я ползува !
цитирай
36. tini4 - boris66
08.04.2009 09:28
Да, така е...
Сърдечно благодаря и поздрави!
цитирай
Търсене

Архив